Primena matematičkih formula u programiranju. Idemo dalje sa skrečom.
Podsetite se svojih username i password-a za skreč, uključite chrome/firefox/opera browser za internet i idite na scratch.mit.edu.
Ulogujte se sa vašim korisničkim imenom i šifrom (username/password) na dugme gore desno (Prijavi se / Login). Ako ste ih zaboravili, napravite novi nalog na skreču, pa zapišite i zapamtite negde svoje korisničko ime i šifru.
Danas ćemo naučiti kako da napišemo neku matematičku formulu. Kopirajte sledeću adresu ispod u vaš internet pretraživač da bi videli urađen primer: https://scratch.mit.edu/projects/220721766
U ovom primeru se izračunava obim pravougaonika, ako su zadate promenljive a i b. Naredbe "neka a bude..." pronaći ćete u grupi naredbi "promenljive" sa leve strane. Naredbu "izgovori" imate u grupi "izgled". Naredbu izračunavanja (zeleno) imate u grupi "operatori". Operaciju izračunavanja obima (2*a+2*b) (to znači 2 puta a plus 2 puta b) napravite prvo zasebno ispod drugih naredbi. Onda dodajte naredbu "izgovori..." pa unutar nje umetnite ovu naredbu izračunavanja. Treba malo veštine u ruci, naučićete :)
Ako gledate već gotov primer https://scratch.mit.edu/projects/220721766, njega možete pridružiti svojim projektima kliknuvši gore u meniju na "remix". Probajte izmeniti brojeve kod stranica pravougaonika da bi videli kako program izračunava vrednost.
Kada malo provežbate i izmenjate ovaj primer pravougaonika uradite mi jedan domaći zadatak:
1. Izračunati obim kvadrata ako je data vrednost njegove stranice u promenljivoj "a". Formula za obim kvadrata je 4*a. Neka mačka izgovori rezultat slično kao kod izračunavanja pravougaonika. Možete menjati već napisan primer pravougaonika.
Kada završite zadatak, sačuvajte projekat. Slikajte izgled ekrana i pošaljite na e-mail: sostaric.bojan@gmail.com
Нема коментара:
Постави коментар